Bestyrelsesmøde 18/12 – 2017

Bestyrelsesmøde 18/12 – 2017

Skilte
Der mangler skilte i kældrene, så det er lettere at orientere sig om, hvad man kan finde i de respektive kælderrum.
Der er bestilt akrylplader, som hurtigst muligt vil blive sat op med information i alle kældre.

El-tjek ved salg
Efter flere sager om el-tjek ved salg har bestyrelsen besluttet, at der altid skal forelægge et godkendt el-tjek samt kvittering for dette, før et salg af lejlighed kan gennemføres.

AirBnb
Bestyrelsen har afstemt holdninger, og bestyrelsens sekretær er på opgaven om en endelig udmelding.

Arbejdsdag
Der var et stærkt fremmøde til arbejdsdagen, og vi nåede alt der var planlagt. Tak til alle der deltog – det er blevet så flot!
Bestyrelsen har efter arbejdsdagen modtaget flere henvendelser fra beboere, der ønsker godtgørelse uden at have deltaget i arbejdsdagen.
Derfor har bestyrelsen vurderet, at der fra år 2017 kun udbetales godtgørelse, hvis man deltager aktivt på arbejdsdagen. Andre aftaler der måtte været indgået mundtligt med en tidligere bestyrelse frafalder.

Fuger
Bygningen trænger til nye fuger inden for den nærmeste fremtid. Derfor vil bestyrelsen få en vurdering af dette projekt i januar og indhente prisoverslag. Ligeledes har bestyrelsen hyret en professionel til den kommende plan for vedligeholdelse for at sikre den rigtige proces og imødekomme eventuelle tvivl om rækkefølgen af bestyrelsens beslutninger om projekter.


Generalforsamling
Bestyrelsen er i gang med at finde en dato for generalforsamlingen. Denne gang er der lidt udfordringer, da vi ikke kan låne det sædvanlige lokale på Peder Lykke Skolen pga. ombygning.
Når der er fundet lokale, vil der blive meldt en endelig dato ud.

Brunata
Brunata har været rundt i ejendommen og udskifte vores vandmålere. Næsten alle var hjemme, og der skal lyde en stor tak for at hjælpe med at gøre udskiftningen så nem.
Som følge af dette, så forventer bestyrelsen, at budgettet for udskiftningen ikke overskrides.
Der mangler stadig nogle enkelte målere, som forventes at blive udskiftet i januar.

Internet
Der er blevet installeret wifi i vaskerierne, og bestyrelsen har ikke modtaget nogle henvendelser om problemer, så vi regner med, at alt fungerer som det skal.

Vicevært
Vores vicevært Jimmy har gennemgået det daglige arbejde i ejendommen.
Vi har i flere opgange haft problemer med lyset, der konstant er tændt. Vi har kontakt med KBH-gruppen om at udbedre problemet.
Bestyrelsen vil derudover se, om der er råd til at få sat lysfølere op i 2018, så der kan komme mere lys primært i kældre og loftsrum. Vi oplever, at der er flere steder i ejendommen, hvor der ikke er noget lys, og det skal vi selvfølgelig have udbedret.

KBH-ejendomsservice
Bestyrelsen er generelt meget tilfredse med KBH-gruppens arbejde i ejendommen.
Der vil blive forhandlet om nogle få forbedringer i starten af 2018.

Vaskerierne
Vaskerierne kører fint med få problemer.

Tømrerservice

Vi har haft problemer med tømrerfirmaet Constructor, og derfor stopper foreningen samarbejdet med firmaet.
Af denne grund har vi hyret et nyt firma, der kan vedligeholde blandt andet vores hoveddøre, som vi indtil videre har været meget tilfredse med.

Vinduer
Der ligger et tilbud på vinduesmaling, som bestyrelsen vil gennemgå i det nye år.

Forsikring
Bestyrelsen ønsker, efter samarbejdsproblemer med vores nuværende forsikringsselskab, at finde et nyt forsikringsselskab.
Vi arbejder hårdt på at få en aftale med et nyt forsikringsselskab i 2018.

Salg af lejligheder
Bestyrelsen har diskuteret honoraret for salg af lejligheder. På baggrund af en masse ekstra arbejde de sidste år, vurderer vi, at det er passende at honoraret tilpasses den øgede arbejdsmængde.

Deltagere på mødet

Formand: Alex Breum

Næstformand: Morten Friis

Medlem: Jimmy Pedersen

Medlem: Andreas Suhr

Suppleant: Camilla Billehøj

Suppleant: Frederik Fenger